Моторне мастило турбодизель: особливості вибору
Багатьом автомобілістам, особливо новачкам, проблемно вибрати моторну оливу. А купувати доводиться постійно. У двигун, звичайно, можуть залити універсальний продукт, що є на СТО. Однак у такому разі складніше визначити його склад.
Особливі вимоги до моторної оливи для турбодизеля
У продажу кілька видів моторних олив. Вони різняться залежно від типу палива в машині:
- Моторне мастило для дизельних двигунів з турбонаддувом;
- мастильні матеріали для бензинових двигунів.
Деякі авто заправляються газом, проте більшість – бензином та дизелем. Розкриємо особливості синтетичних олив для дизельних авто, а точніше машин з турбодизелем. У цього двигуна покращені характеристики та підвищена потужність, тому вибір пов'язаний з деякими тонкощами.
Термоокислювальна стабільність
Моторна олива турбодизель — обов'язкова складова справної роботи двигуна машини. Вона забезпечує прохолодний пуск:
- Очищує деталі двигуна,
- змащує та стабілізує складові дизельного генератора,
- відводить тепло при високих температурах,
- перешкоджає корозії металу.
Виробники додають у продукцію присадки, зокрема модифікатори в'язкості. Антиокислювачі, що входять до складу моторної оливи, сприятливо впливають на двигун і продовжують його термін служби.
Термоокислювальна стабільність — важливий параметр при виборі якісного матеріалу, що змащує. Він «працює» як слід на поршні, циліндрі, клапанах і захищає їх від зносу та високих температур.
Мийні властивості оливи
Перш ніж купити моторну оливу для турбодизеля , потрібно вивчити її властивості. Одним із показників гарного мастила вважається здатність очищати від дрібного сміття та нагару, що утворюються у двигуні. Якісні моторні оливи містять присадки для очищення дизеля.
Протизносні властивості
Хороша моторна олива захищає деталі від зносу та утворення відкладень. В інструкції до товару вказується вид двигуна та рекомендована марка машини.
Бажано користуватися синтетичною оливою. Мінеральна вдвічі скорочує роботу двигуна. Олива з якісними присадками, навпаки, покращує роботу агрегату та продовжує його термін служби.
Сумісність із турбіною
Важливо, щоб мастильні матеріали були сумісні з турбіною. Тому водієві потрібно перевіряти маркування та наявність сертифікації автомобільної продукції. Наявність турбодвигуна говорить, що машина може долати великі перешкоди, і його двигун працює на інтенсивних навантаженнях. Це означає, що подорожі на великі відстані пов'язані з перегріванням, тому важливо враховувати стандарти якості та маркування — api, acea та інші.
В'язкість
В'язкість рідини вважається мірою опору течії. Що стосується моторної оливи, важливо підтримувати оптимальну консистенцію. Це допомагає знизити знос двигуна, звести до мінімуму тертя між його компонентами та забезпечити плавний рух оливи мотором. Приклади класів в'язкості — 5W-30 та 10W-40.
Ці показники є буквено-цифровими кодами, які надають інформацію про здатність мастила працювати в певних температурних діапазонах. Перша цифра, за якою слідує буква «W» («зима»), означає плинність при низьких температурах. Чим менше число, тим краще воно працює в холодну погоду. Друга цифра вказує на ефективність оливи при високих температурах. Причому великі числа означають покращену плинність у теплих умовах.
Класифікація по API та ACEA
Знак схвалення з американським рейтингом API означає, що олива відповідає мінімальним стандартам продуктивності. У рейтингу один із наступних форматів:
- Дві літери, що починаються з «S», — означають, що мастило призначене для бензинових двигунів;
- дві літери, що починаються з «С», за якою слідує «-4» — означають, що мастило призначене для дизельних двигунів.
Категорії ACEA (європейські стандарти якості) поділяються на підкатегорії, призначені для конкретних типів двигунів, тоді як специфікації API узагальнені.
Як часто потрібно міняти мастило
Коли справа доходить до інтервалів заміни оливи, тип продукту, що заливається у двигун, відіграє вирішальну роль. Ринок пропонує три варіанти на вибір: мінеральні, синтетичні та напівсинтетичні оливи. Базовий варіант отримано з нафти. Синтетичну — з покращеними властивостями: у неї підвищена термічна стабільність та стійкість до руйнування. Це означає потенційно більший термін служби. Напівсинтетична — компроміс між продуктивністю та економічною ефективністю.
Мастило змінюють регулярно, через кожні 5-10 тисяч кілометрів пробігу. Деякі автомобілісти роблять це частіше, ніж рекомендує виробник, що невигідно з фінансового погляду.
Рекомендації виробника
На кожному товарі розписано рекомендації від конкретного бренду з виготовлення олив для двигунів. Нехтувати ними не варто. Вибираючи продукцію у магазині, доцільно вивчити допуски, які спрощують вибір. До кожного автомобіля додається посібник користувача, в якому наведено конкретні рекомендації по типу мастила, його в'язкості та інтервалу заміни.
Чинники, що впливають на частоту заміни
- Умови водіння: рух у заторах із частими зупинками гірше відбивається на авто, ніж їзда по шосе. Оливу доведеться міняти частіше.
- Пробіг: чим він більший, тим частіше заміна.
- Тип: синтетичні оливи змінюють рідше.
Терміни заміни залежать від того, чи машина активно експлуатується, чи їздить на далекі відстані. Якщо якість палива неважлива, потрібно замінити оливу через кожні кілька місяців. Як часто міняти моторне мастило, також залежить від віку автомобіля та його технічного стану. Нові машини вимагають заміни рідше.
Отже, моторне мастило для турбованих дизельних двигунів знижує тертя між деталями, очищає від відкладень, захищає метал від корозії. Важливо купувати товар у перевіреного постачальника та замінювати оливу кожні 7-10 тисяч кілометрів пробігу. Саме такі показники рекомендовані у регламенті з експлуатації автомобілів.