Олива моторна дизельна: максимальна продуктивність двигуна
Двигуни на дизелі (солярці) працюють із підвищеними температурами та зазнають значних навантажень, ніж на бензині. Для них потрібна особлива моторна олива, розроблена з урахуванням контролю та мінімізації утворення відкладень від згоряння дизельного пального.
Щоб оптимізувати роботу, захистити та забезпечити довговічність дизельного двигуна, слід купити спеціалізоване мастило для дизелів у MOYO або іншому інтернет-магазині.
Різновиди дизельних моторних мастил
- Загального призначення. Підходять легковим та вантажним автомобілям, іншій спецтехніці. Захищають двигун, покращують продуктивність і мінімізують знос.
- Спеціалізовані для дизелів із турбонаддувом. З відповідними характеристиками для високих градусів та навантажень. Запобігають окисленню та підвищують ефективність роботи турбіни.
- Для моторів із сажовими фільтрами (DPF). З мінімумом золи, щоб запобігати блокуванню фільтра та появі відкладень.
- Для дизелів з прямим впорскуванням та зниженим обсягом оливи. З малою в'язкістю для покращення економічності та мінімізації тертя.
За складом мастило моторне дизельне буває синтетичне, напівсинтетичне та мінеральне. Останнє на основі нафти. У нього хороша здатність змащувати, особливо при помірних навантаженнях, низьких і середніх температурах. Відрізняється доступною ціною, але нетривалим терміном служби.
Синтетика створюється із застосуванням штучних добавок. Олива стабільна, відмінно захищає і змащує, довго служить. ЇЇ краще вибирати для ефективних дизельних двигунів.
Напівсинтетика – комбінація першого та другого видів. Особливість у стійкості до окислення за приємної ціни порівняно з синтетичним мастилом. Оптимальне поєднання надійності та ефективності.
В'язкість дизельного моторного мастила
В'язкість – ключовий фактор у здатності моторної оливи забезпечити змазування та збереження двигуна. Вказує на щільність та здатність до плинності. Є специфічні коди в'язкості, які включають два її типи:
- Зимову (число з літерою W). Чим менше цифри, тим легше олива протікає на морозі. Наприклад, в мастилі 5W краща плинність, ніж 15W.
- Літню в'язкість – позначається цифрою, без літери. Чим вище число, тим краще мастило зберігає в'язкість у спеку.
Найбільш поширені дизельні оливи:
- 10W-40 з оптимальними характеристиками для зими та літа;
- 5W-40 використовується у середніх кліматичних умовах;
- 5W-30 має відмінну плинність, що робить її ідеальною для холодної зими;
- 15W-40 із щільною в'язкістю, не надто підходить для морозів, зате чудово показує себе при високих температурах.
Класифікації дизельних моторних мастил
Є різні стандарти та специфікації. Їх визначають характеристики, відповідність вимогам та здатність оливи виконувати свої функції.
- API класифікація починається з літери C. API CJ-4 є стандартом сучасних дизелів.
- ACEA пропонує класифікацію A/B для бензинових двигунів та C – для дизельних. Коди класів (наприклад, ACEA C3) вказують на конкретні особливості олив.
- SAE визначає в'язкі класи.
Деякі автовиробники (Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW) створюють власні стандарти, що відповідають особливостям їх двигунів. Є ще екологічні норми, що визначають кількість в оливі шкідливих компонентів.
5 ключових правил при виборі дизельного моторного мастила
- Дотримуйтесь рекомендацій щодо в'язкості, наведених у посібнику користувача.
- Вибирайте з урахуванням клімату. Звертайте увагу на літню та зимову в'язкість.
- Вивчіть в'язкі класи – їх розуміння допоможе вибрати правильне моторне мастило для дизельного двигуна.
- Для турбованих або висококомпресійних дизельних двигунів використовуйте спеціальні оливи з покращеними характеристиками.
- Вибір складу мастила залежить від особливостей двигуна, умов експлуатації та особистих переваг.
Важлива вимога – враховувати тип двигуна: двотактний чи чотиритактний. Для них потрібні різні моторні оливи. Для двотактного вона має швидко та повністю згоряти, не залишаючи сажі та золи. Мастило для чотиритактного двигуна збагачують присадками проти окислення та зносу. Воно дає золу в осаді, тому використовувати його із двотактними моторами небажано.
Як замінити моторне мастило: коротка інструкція
- Підніміть передню частину автомобіля за допомогою підіймача або заженіть на яму, щоб організувати доступ до нижньої частини двигуна, де розташована зливна пробка.
- Розташуйте місткість для зливу оливи під зливним отвором. Відкрутіть пробку і дайте старому мастилу повністю витекти. Передчасно дайте двигуну охолонути й відкрийте верхню горловину двигуна для кращого зливу.
- Відкрутіть старий масляний фільтр та утилізуйте. По можливості у новий фільтр залийте свіже мастило, і злегка змастіть їм гумовий ущільнювач. Встановіть фільтр.
- Закрутіть зливну пробку та залийте нове через відкритий заливний отвір двигуна.
- Перевірте, чи рівень оливи відповідає рекомендаціям заводу-виробника. Використовуйте масляний щуп після того, як мастило повністю осяде. За кілька хвилин запустіть двигун і дайте попрацювати деякий час.
- Переконайтеся у відсутності витоків, перевіривши фільтр та зливну пробку.
Моторне мастило для дизеля відіграє важливу роль у захисті та підтримці двигуна в хорошому стані. Але лише за умови правильного вибору. Щоб купити відповідний засіб, доведеться розібратися з видами оливи, в'язкістю та заглибитись у класифікацію.