Що може бути цікавішим, ніж вражаючий, хвилюючий світ альтернативної реальності, опинитися в центрі якого можливо за допомогою сучасних ігрових пристроїв?
Незрівнянна графіка, що інтригують сюжети, ефект причетності до гри – все це робить ігровий процес привабливим і захоплюючим. Не дивно, що люди проводять дозвілля, освоюючи нові, складніші покоління ігрових приставок — як портативних, так і для телевізора.
Найвідомішими та найпопулярнішими у світі консолями по праву вважаються SONY Playstation, на частку яких припадає близько 60% продажів ігрових приставок. Український ринок представлений усіма поколіннями легендарних консолей SONY. Продукція інших брендів (Nintendo і Microsoft) також досить популярна у нас, проте не забезпечена офіційною (в т.ч. сервісною) підтримкою.
Розробники враховують зростаючий інтерес до такого роду розваг, удосконалюючи свої версії консолей та оснащуючи їх різноманітними функціями для повноцінного дозвілля. У результаті ігрова консоль стала не просто інструментом для геймера: це і аудіоцентр із можливістю перегляду відео, і зручний пристрій для виходу в мережу.
Тип ігрової приставки
гравці-початківці часто сумніваються у виборі: що зручніше – кишеньковий або стандартний пристрій? Яку з ігрових приставок краще вибрати?
Стаціонарна. Традиційна приставка, така як SONY Playstation 4, до телевізора – класичний варіант, який надає перевагу більшості фанатів ігор. Її незаперечною перевагою є можливість участі у грі кількох гравців відразу, а великий екран телевізора чудово відтворює найменші графічні нюанси ігрової дії. Керувати грою досить зручно – крім стандартного геймпада гравець може підключити інші прилади керування: пістолет, кермо, педалі.
Портативна. Скрасити нудну тривалу дорогу або з азартом провести вільний час у відрядженні чи відпочинку допоможе портативний варіант ігрового пристрою: наприклад, Nintendo Switch. Звичайно, в порівнянні зі стаціонарною моделлю ці невеликі пристрої програють у зручності керування та розмірах екрану, але функціонально вони вважаються гідними конкурентами стандартних консолей. Більшість із них мають вай-фай модуль, підтримку деяких месенджерів та гарний медіацентр. Підзарядки гаджета вистачає на кілька годин ігрового процесу, а якість графіки в сучасних мобільних пристроях цілком влаштовує гравців. Чи будуть перспективними подальші розробки кишенькових консолей – покаже час, оскільки провідні виробники смартфонів зробили все, щоб перевести портативний геймінг на платформу мобільних гаджетів.
Цікаво почитати: Розвиток і модельний ряд SONY PLAYSTATION: з 1994 року і до сьогодні
Виробники ігрових консолей
Серед любителів ігор кращими розробниками вважаються три «акули» цього напрями:
- Соні;
- Майкрософт;
- Нінтендо.
Ключове протистояння розгорілося між Sony з її консолями PlayStation і Microsoft з ігровим пристроєм Xbox. А ось фірма Nintendo, прабатько всіх ігрових продуктів, опиняється на третьому місці у цій битві.
Порівнюючи версії приставок нового покоління провідних розробників, можна назвати ключові переваги кожної їх.
- Соні впевнено тримає першість у випуску класичних консолей. Витончений та мінімалістичний дизайн стаціонарної версії PlayStation 4 поєднується з потужним технологічним та графічним функціоналом, який впевнено висунув цю консоль у чемпіони Продажів. Удосконалене програмне забезпечення та підвищена продуктивність дозволяє відтворювати ігри у винятковій якості, наочно представленій у ВАРІАНТІSONY PlayStation 4 Pro.
- Останній технологічний проект Microsoft – Xbox One X був заявлений вражаючим ігровим продуктом в історії. Перша Перевага, яку оцінили геймери – ПРИГОЛОМШЛИВА графіка, що не дивно: розробники впритул наблизилися до заявленого 4К-дозвіл. За рахунок цієї гри отримали більш яскраву деталізацію картинки та збільшення дальності промальовування.
- А ось Компанія Nintendo пішла новим шляхом – її останнє дітище, Nintendo Switch здивувала геймерів універсальністю. Ігрову приставку, схожу на планшет зі знімними контролерами, оцінили користувачі. Цьому не завадило навіть те, що пристрій поступається за потужністю та розмірами екрану конкуруючим консолям. Приставка поєднала в собі портативний та стаціонарний варіант. Її так само зручно брати із собою в дорогу, як і повноцінно використовувати у парі з телевізором. Виробник зробив прорив, вибравши такий формат ігрової консолі нового покоління.
Цікава інформація: Xbox One S – ігрова приставка ще крутіше, ніж Xbox One і PS4
Жорсткий диск
Об'єм вінчестера ігрового пристрою визначає кількість вмісту, що вміщується. Чим більш ємний диск, тим більше" важкі" іграшки потягне пристрій. У нових поколіннях ігрових приставок встановлюються вінчестери від 500 гігабайт до 1 ТБ. У моделях Nintendo Switch вінчестер не може похвалитися серйозним об'ємом – лише 32 ГБ, зате виробник анонсував можливість підключення зовнішнього диска до 2 ТБ.
Якщо на приставці не вистачає місця для завантаження ігор або іншого контенту, завжди можна підключити накопичувач або зовнішній диск. Його ємності вистачить на кілька десятків ігор та сторонніх файлів (музики, фото, фільми).
Контролери
Управління ігровим процесом здійснюється, в основному, за допомогою контролера, а також спеціальних аксесуарів, як пістолет, кермо і педалі Thrustmaster для PC/PS3/PS4 T150 Ferrari. приставку, слід звертати увагу на наявність у комплекті геймпада. Також варто враховувати, що вільні для руху бездротові геймпади потрібно періодично заряджати, перериваючи процес.
Цікаво: Оновлені приставки PlayStation 4 і PlayStation 4 Pro
Характеристики ігрових консолей
Щоб краще розуміти переваги будь-якої з версій ігрової приставки, найкраще вивчити їх основні технологічні показники і тільки потім робити вибір на користь однієї з них:
- Процесор. Які можливості має приставка визначається параметрами процесора. Наприклад, Xbox One X і PlayStation 4 функціонують на процесорі AMD. Компанія AMD, яка має великий досвід роботи на ринку відеоігор, запропонувала для консолей свої адаптовані процесори з вбудованою графічною технологією і високою продуктивністю. Саме завдяки продукції AMD вказані моделі завоювали визнання швидкою роботою та невисоким енергоспоживанням.
- Оперативна пам'ять. Функціонування ПО приставок зав'язане на оперативній пам'яті – швидкість обробки та працездатність консолі знаходиться у прямій залежності від об'єму ОЗП. Чим вона вища, тим краще працює система і тим більше ресурсомісткі установки їй по плечу.
- Підтримувані формати. консолі підтримують відтворення більшості аудіо- та відеофайлів: MP3 та AAC для музики та для перегляду фільмів – MKV, AVI, MP4, MPEG-2 TS. У Xbox One та PlayStation передбачена підтримка HDR та 4К для візуалізації ігор, крім цього приставки відтворюють ігри на дисках Blu-Ray та потокове відео у форматі 4К Ultra HD.
Модель
|
PlayStation 4 | PlayStation 4 Pro |
Процесор | 1.6GHz | 2.1GHz |
Графічний чіп | 1.84 TFLOP AMD Radeon | 4.2 TFLOP AMD Radeon |
Пам'ять | 500GB & 1TB | 1TB |
Проаналізувавши основні дані ігрових приставок, користувачеві простіше прийняти рішення, яку модель вибрати.
Обладнання
Мережеві інтерфейси сучасних ігрових пристроїв – це LAN і Wi-Fi, що дозволяють гравцеві спілкуватися по мережі, створювати з'єднання для мережних ігор, підключатися до сервісів та оновлювати прошивку.
ЗА допомогою портів USB можна підключати геймпади, зовнішні накопичувачі та інші периферійні пристрої. Нові стандарти USB відрізняються більшою швидкістю передачі даних та сумісні з попередніми версіями.
Розширити пам'ять консолі, записати збережені ігри можна за допомогою картридерів, оснащених слотом для SD та microSD карт. Вони доповнюють роботу зовнішнього накопичувача розширення власної пам'яті.
І все-таки, яка приставка краща?
Новичку визначитися з вибором приставки непросто – в інтернеті навіть найдосвідченіші геймери сперечаються між собою, доводячи переваги улюбленої моделі. Фанати PlayStation відстоюють продукцію Соні, любителі Xbox One X наполягають на перевагах своєї консолі, тоді як прихильники Nintendo розписують унікальність іграшок цього виробника.
Так яку купити приставку? Найкраще придивитися до різних варіацій ігрових консолей, почитати, що думають про той чи інший варіант геймери, зробити свої висновки і придбати пристрій, який припав до серця.
Производители лукавят с производительностью консолей. *Помните, что железо всегда подбирается под пропускной поток вашего монитора/телевизора, а значит частота кадров в играх никогда не будет больше пропускной способности вашего телевизора/монитора! * Для комфортного просмотра фильмов выделили по вертикали 25 кадров, но для игр кроме вертикального сканирования необходимо ещё и панорамное сканирование (горизонтальное перемещение). А так как ширина экрана больше от вертикального размера на 1.8 для 16х9 и на 2.4 для 21х9, необходимо увеличивать частоту сканирования на это значение. 25х1.8=45 кадров, 25х2.4=60 кадров. Для перемещения по горизонтали необходима частота сканирования не меньше 60 гц. Конечно, можно и больше сделать частоту кадров для игр на мониторе/телевизоре, но для этого нужно увеличивать пропускную способность телевизора/монитора, а это дополнительные расходы и производители неохотно идут на такие расходы. Теперь узнаём пропускную способность вашего телевизора/монитора. Пример дан для стандартного монитора/телевизора с частотой 60 кадров, расчёты можно сделать и для другого формата монитора и с другой частотой кадров. 1920 х 1080 = получаем площадь дисплея 2.073600 бит, умножает на цвет 8 бит и на 60 кадров(60Гц) = получаем пропускной поток монитора 99.5328Гб/с, поток подходит для шины не ниже PSIe 3.0x16 Подбираем видеокарту для ПК или для игровой приставки. Поток монитора 99.5328Гб/с : на разрядность шины 1024 бит = получаем поток с частотой процессора 0.972МГц (1 ГГц). Теперь выбираем процессор для ПК с пропускной способностью не меньше, чем у телевизора или монитора. Поток монитора 99.5328Гб/с : на частоту процессора 64 бит, получаем поток с частотой процессора 15.552ГГц, делим на 8 ядер и получаем частоту ядра 1.24416ГГц. В итоге для игр при 100% загрузке железа с частотой 60 кадров и с разрешением монитора 1920х1080 необходима одна видеокарта с частотой 1 ГГц с разрядностью шины 1024бит.(PSIe 3.0x16)Процессора для материнки при 8 ядрах, достаточно с частотой 1.25 ГГц. Объём памяти должен быть не меньше пропускного потока монитора. Для минимальной загрузки железа, или для игр на телевизоре с частотой кадров 240Гц, показатель необходимо увеличить.