У нашій культурі історії завжди були нитками, що зв'язують воєдино розповіді про героїзм, кохання, втрати та інтриги. Від стародавніх вогнищ до писемного слова, а тепер і через піксельні екрани відеоігор, мистецтво оповіді постійно розвивається.
Тепер відеоігри на передньому краї інновацій, поєднуючи інтерактивність і глибину сюжету в немислимих раніше формах. Вони пропонують динамічний досвід, коли гравець не тільки чує історію, а проживає її.
Перед вами ігри з хорошим сюжетом. Дізнайтеся, як вони перетворилися з простеньких декорацій на складні історії, які за своїм емоційним резонансом і глибиною можуть змагатися навіть із найгучнішими романами та фільмами.
Detroit: Become Human
У грі три головні герої-андроїди — Коннор, Кара і Маркус. Кожен із них зі своєю історією і проблемами. Їхні характери суперечливі, вони постійно у вирі моральних дилем і внутрішніх конфліктів.
Однією з головних її переваг є величезна кількість варіантів розвитку подій, що залежать від вибору гравця. Кожен тягне за собою наслідки для розвитку історії. Такий розгалужений опис спонукає до багаторазового проходження, і дає гравцеві можливість відчути себе «ковалем свого щастя».
У грі «Detroit: Become Human» зачіпається безліч соціальних проблем, включно з расизмом, дискримінацією, природою свідомості й тим, що означає бути дорослою людиною. Метафора андроїдів, які прагнуть рівності, проводить чіткі паралелі з різними рухами за громадянські права.
Гра постійно ставить гравців перед моральним вибором, змушуючи замислитися про свої дії та їхні наслідки для ігрового світу. Рішення не є поганими чи хорошими, від цього перехоплює подих і частішає серцебиття.
Тут виняткова графіка, особлива увага приділяється лицьовій анімації персонажів, яка додає глибини палким сценам. Озвучка і музика також роблять значний внесок у легенду.
У грі виконана відмінна робота зі створення правдоподібної обставини найближчого майбутнього, де андроїди є частиною повсякденного життя. Завдяки різним внутрішньоігровим статтям, телевізійним шоу і розповідям про навколишнє середовище, геймери отримують уявлення про світ, який виходить за рамки основного опису.
Багато з тих, хто грав, зазначають, що відчувають глибокий експресивний зв'язок із персонажами. Вони щиро переживають за розвиток подій, усвідомлюючи, що їхній вибір тягне за собою різні наслідки.
Сюжет, попри футуристичність, містить безліч елементів, які перегукуються з технологічними та соціальними тенденціями. Виникнення штучного інтелекту та етичні дилеми, пов'язані з розвитком робототехніки, зараз особливо актуальні, тому чіпляють за душу.
Однак, попри те, що багато хто хвалить «Detroit: Become Human» за амбітність, у гри також є свої критики. Дехто вважає, що вона важкувата для соціуму. Але, хай там як, ця гра — витвір мистецтва, який породив своїх шанувальників і недоброзичливців у дискусіях про цікавий виклад. Що цілком заслужено.
Dreamfall Chapters
Її справедливо вважають грою з найкращим сюжетом. Хоча поняття «найкращий» суб'єктивне, є кілька причин, через які «Dreamfall Chapters» у пошані в тих, хто грає.
Тут персонажі із заплутаними історіями та зрозумілими мотивами. Пригоди Зої Кастільо і спокута Кіана Альвейна займають центральне місце в сюжеті. У грі два паралельні світи — Старк (футуристичний кіберпанк) і Аркадія (чарівне фентезійне царство). Історія, культура, політика і динаміка обох світів ретельно опрацьовані, що створює багатий сеттинг.
У цій історії зачіпаються теми любові, самопожертви, долі та свободи вибору. Їхнє витончене трактування змушує замислитися і поміркувати над сутністю буття.
Гравці часто стикаються з рішеннями, які впливають на розвиток сюжету. Наслідки вибору відчуваються впродовж усієї епопеї та призводять до різних кінцівок.
Попри епізодичну структуру, загальний сюжет цілісний. Глави доповнюють одна одну, вони взаємопов'язані, хоча і з'являються нові сюжетні моменти. Чудово промальоване оточення і захопливий саундтрек доповнюють загальну атмосферу гри, посилюючи враження від розповіді.
«Dreamfall Chapters» у ТОПі сюжетних ігор, оскільки багато хто відзначає чуттєвий зв'язок з історією та її персонажами. У сюжеті кожна подія і реакція героїв мають цінність і знаходять відгук у серцях гравців. Ось чому ця казка посіла гідне місце в рейтингу як зразок глибоких і змістовних пригод, на яких будується захопливий контент.
Варто зіграти: Найкращі 10 екшен-ігор на ПК, від яких переповнює захват і азарт
God of War: Ragnarok
У грі показаний навчений життям Кратос, який намагається розібратися зі своїм минулим і стати кращим батьком для свого сина Атрея, що підріс. Основна частина саги обертається навколо стосунків, що розвиваються між ними. Норвезький сеттинг представив новий пантеон богів, істот і міфів. Це дало оновлений контекст для пригод Кратоса.
У грі переплітаються особисті історії з грандіозними епічними оповідями, що приваблює і масштабом від гри «God of War». Художнє оформлення, дизайн оточення та увага до деталей збагатили розповідь. Техніка одиничного знімання, яка використовується впродовж усієї гри, видає захопливий ефект. Анімаційні сцени, міміка, положення камери, динаміка епізоду та акторська гра змусять повірити в персонажів, співпереживати їм, і патетично втягуватися в те, що відбувається.
Уся історія просякнута сентиментальністю одвічної проблеми батьків і дітей. Тут добре відображено шлях становлення Атрея як воїна, появу нових людей, де не кожному з них радий Кратос. Батьківські моралі практичні й мудрі, але видають депресивний стан чоловіка. Уся гра сконцентрована на емоціях, драмі та осмисленому гуморі. Сюжет базується на істині, що добро сильніше за зло, а поганий мир кращий за війну. Логіка тут не грає ролі, історію потрібно прожити та відчути.
У грі залучено безліч персонажів — з добре вираженими характером, темпераментом, мотивацією, і готовністю змінюватися через обставини. Діалоги між героями вельми вразливі. Вони актуалізовані на обговоренні подій, що відбуваються, міркувань на серйозні теми, побутових жартах-примовках та інших моментах.
На проходження Ragnarok йде до шістдесяти годин через подовжений пролог, широкоформатні сюжетні аспекти та другорядні квести. На останні доводиться витрачати до чотирьох годин в окремих локаціях. Після активного початку темп поступово сходить нанівець, даючи можливість увійти в курс справи, довідатися деталі та розсмакувати боївку. У середині сюжету геймплей стає розміренішим і захопливішим. Внаслідок такої комбінації гра увійшла в ТОП сюжетних ігор.
Dying Light 2 Stay Human
Дія гри розгортається через кілька років після подій з першої частини. Гравці опиняються в постапокаліптичному світі, який заражений фракціями, що кишать. Потрібно вижити серед руїн. Місце дії — місто Вілледор. Головний герой Ейден Колдуелл — інфікований, але всупереч хворобі, не втратив навичок паркуру. Він прагне дізнатися своє минуле.
Однією з особливостей гри є те, що вибір геймера впливає на ігровий світ. Прийняті гравцем рішення можуть призвести до різних результатів сюжету, а також вплинути на інфраструктуру міста і взаємодію з фракціями.
Примітно те, що в цій частині система паркуру, що стала родзинкою в першій частині «Dying Light», у продовженні розширена. Вона забезпечує плавне переміщення містом, гравці можуть використовувати її не тільки для дослідження, а й у бою.
У грі присутній цикл «день-ніч», причому вночі заражені активніші та небезпечніші. Світ динамічно реагує на час, дії гравця та інші змінні. Якщо в першій частині наголос робився на ближній бій, то в «Dying Light 2 Stay Human» його розширено коштом доопрацювання бойової механіки та появи нових видів зброї й тактик. Як і в попередниці, у цій частині реалізовано кооперативний геймплей, що дає змогу гравцям досліджувати кам'яні джунглі разом із друзями.
Історія в цьому розділі вдосконалена, геймерам належить отримати разючий досвід, попри похмурий зміст. Кінцівка з хорошим результатом, повним несподіванок і пригод. Dying — фаворит у представленому рейтингу.
Цікава стаття: Найкращі аркади на ПК: 10 найпопулярніших
Horizon Forbidden West
Являє собою рольовий екшен. Її події розгортаються у світі, що пережив наслідки апокаліпсиса, де природа відвоювала більшу частину землі, а ландшафтом бродять роботизовані істоти. Головна героїня — Алой, молода мисливиця і лучниця. Вона вирушає на Заборонений Захід — таємничий кордон, розташований від штату Юта до узбережжя Тихого океану.
Гра обіцяє різноманітне оточення — від підводних районів до безлюдних пустель і пишних долин. Алой належить знайти джерело таємничої чуми, від якої гинуть землі, а також зіткнутися з новими племенами та розкрити закоренілі таємниці минулого цього світу і стародавніх технологій, що населяють його.
Ця історія позиціюється як гра з хорошим сюжетом з низки причин.
- Тут багата історія та опрацювання світу, наповненого руїнами, аудіозаписами зі студії та розповідями про навколишнє середовище.
- Зіставлення примітивного племінного суспільства з добре розвиненими роботизованими істотами створює новий ландшафт, що виділяється на тлі інших ігор.
- Сюжет сповнений поворотами та одкровеннями, які тримають увагу «на гачку». Занудьгувати не вийде.
Horizon Forbidden West — це величезний і різноманітний відкритий світ, сповнений різноманітними біомами, секретами та труднощами. Гра обіцяє найсучаснішу графіку, деталізовані моделі персонажів і реалістичне оточення. На її основі з'явилися нові види зброї, інструменти та тактики, а також оновлені роботизовані істоти, з якими доведеться битися.
Тут задана висока планка в плані викладу, розвитку персонажів і побудови світу. Геймери покладають великі надії на розвиток сюжету, який захоплює настільки сильно, що проходження відчувається як одна мить.
A Plague Tale: Requiem
Відеорозповідь продовжує історію братів і сестер Амісії та Г'юго, які до цього подорожували Францією, охопленою чумою. Їх переслідує інквізиція, крім того, доводиться битися з полчищами ненажерливих щурів.
Дія відбувається в історично правдивій середньовічній Франції. Але в ній домінують надприродні та незрозумілі елементи, такі як зграї щурів, що надає сюжету унікальності. Похмура атмосфера, темні теми та напружені моменти створюють захопливі моменти. Вони зворушують і змушують замислюватися. Гравці часто стикаються з вибором і ситуаціями, які перевіряють їхні моральні якості, що робить сюжетну лінію захопливішою і суто особистою.
Серед сильних сторін одіссеї низка характерности.
- У цій історії гнітюча, переповнена передчуттями атмосфера. Вона сприяє розвитку сюжету та зануренню в гру.
- Щури в деяких ситуаціях є загрозою. Або ж інструментом з унікальною ігровою механікою, змушуючи мислити творчо.
- Динаміка стосунків між Амісією та Г'юго, а також їхня взаємодія з іншими персонажами, надають розповіді осмисленості, змушуючи геймера щиро переживати за їхню долю.
- Головоломки органічно вписуються в легенду. Вони часто пов'язані з використанням довкілля і вищезгаданих щурів, що робить їх невіднятною частиною сюжету, а не самостійними завданнями.
Гравцям часто доводиться уникати зіткнень, скритність стає одним із найважливіших аспектів геймплея. Подвійна загроза — інквізиція і щури — вимагає від гравця адаптації та вміння думати. Багато головоломок і завдань пов'язані з маніпуляціями з навколишнім середовищем, використанням світла і контролем (або ухиленням) від полчищ щурів.
Всупереч тому, що ігровий процес значною мірою лінійний, дослідження винагороджується додатковими деталями, взаємодією з персонажами й передісторією.
У «A Plague Tale: Реквієм» поєднується історична вірогідність і надприродні елементи. Тут сильно опрацьовані персонажі та ігрові механіки. Беручи до уваги ці фактори, підсумовуємо, що ця гра одна з найяскравіших історій із захопливим сюжетом.
До слова: 10 найкращих РПГ ігор, які поглинають із головою
The Quarry
Пригодницька історія представлена від третьої особи. У ній присутні елементи хорору в стилі кінофільмів кінця минулого століття. Події відбуваються в літньому таборі, де за дев'ятьма вожатими влаштував полювання лісовий монстр і місцеві жителі. Тільки від гравця залежить, хто з них виживе.
Найцікавіше починається після заходу сонця в останній день відпочинку. Перед тим, як роз'їхатися підлітки-вожаті влаштовують вечірку, але замість приємного проведення часу справа набуває зловісного характеру. Ніч, яка обіцяла веселощі, перетворилася на жах. Від гравця залежить результат ситуації: врятувати себе або друзів. Тільки нещадний вибір визначає хто зможе дожити до світанку.
Історія інтригує непередбачуваністю: про щось здогадуєшся раніше героїв, іноді сюжет не виправдовує очікування. Тому доводиться розраховувати лише на геймерську вправність, щоб постаратися зберегти життя бідолахам, які потрапили в халепу. Гра передбачає близько 200 кінцівок, тож крок вліво, крок вправо, тупцювання на місці — впливають на фінал.
Процес інтуїтивно зрозумілий, освоїть будь-який геймер, незалежно від навичок. Для тих, хто не хоче брати участь у цій вакханалії, передбачений режим кіно, який перетворить The Quarry на захопливий трилер для коротань часу перед монітором. Можна спостерігати за тим, що відбувається, творити історію самому або з друзями. Це багатокористувацька гра. Щоправда, в неї можна грати тільки між консолями одного покоління (PS4 або PS5).
The Quarry в ТОПі ігор із сюжетом, завдяки якому прив'язуєшся до героїв. Співпереживаєш їхнім вчинкам і сумуєш за тупими жартами, які вони видають ненароком. Тут відображена захоплива історія з симпатичними персонажами. У грі превалює красива графіка і виразна лицьова анімація — де навіть один незначний елемент сильно залежить від іншого.
Life is Strange Remastered
Гра розповідає про Макса Колфілда, випускника фотошколи, який виявив, що може перемотувати час. Ця нова здатність лежить в основі гри, впливаючи на взаємодію, рішення і розвиток сюжету. Разом зі своєю подругою дитинства Хлоєю Прайс Макс розкриває таємниці їхнього містечка Аркадія Бей, що призводить до прийняття глибоких і несамовитих рішень для гравця.
На відміну від більшості ігор, у «Life is Strange» можна відмотати час і побачити наслідки своїх рішень. Така опція дає можливість зробити інший вибір. Сюжет гри розділений на епізоди, кожен з яких спирається на попередні рішення і розкриває нові шари історії.
Гра отримала визнання за похмурий сеттинг Тихоокеанського Північного Заходу, саундтрек з інді-музики та загальну атмосферу, що викликає почуття ностальгії й самоаналізу. Персонажі гри, особливо Макс і Хлоя, багатовимірні. У них свої недоліки, переваги, страхи та прагнення, які олюднюють їх перед геймером.
У грі порушені питання знущання, депресії, втрати, що дає можливість співпереживати разом із героями. У центрі оповіді — загадкове зникнення студентки Рейчел Ембер. Геймерам доведеться стати детективами, щоб розібратися з незрозумілими ситуаціями. У цій історії часто доведеться стояти перед вибором, на який немає однозначно «правильного» рішення. Кожен вчинок має вагу і впливає на результат гри.
Сюжет зав'язаний таким чином на стосунках Макса з Хлоєю, що їм рівною мірою доведеться працювати над своїм «я» для того, щоб зберегти свої почуття. Небагато ігор так ефективно передають емоції, як «Life is Strange». Легенда наповнена моментами, які буквально струшують геймерів, створюючи натхненні гойдалки.
Враження посилюються завдяки поліпшеним візуальним ефектам, анімації та доопрацьованій озвучці. Сила «Life is Strange» полягає в чудово вибудуваному описі, складних персонажах і глибоких, часто філософських питаннях про вибір, наслідки та долю.
На замітку: Найкращі квести на ПК — 10 найбільш вартісних
New Tales From The Borderlands
Ця гра являє собою пригодницький шутер з авантюристичним ухилом. Історія з гумором, приправленим дотепністю і шармом, характерним для всесвіту Borderlands.
Розповідь ведеться від імені двох головних героїв — Різа і Фреони. Такий подвійний стиль часто призводить до кумедної колотнечі й суперечок про те, як розгорталися ті чи інші події, що надає сюжету нового повороту. Гра фокусується на особистості, аналізуючи мотивацію і передісторію персонажів, роблячи їх більш зрозумілими та багатовимірними.
Тут також порушено історію Ану — вченої, яка працює на корпорацію «Атлас». Ця організація виробляє зброю. Дівчина проти насильства, тому створює девайс, який замість того, щоб вбивати, телепортує ціль у невідомість. Начальнику (це Різ) таке не подобається, він її звільняє.
Тим часом «Атлас» переживає важкі часи через напади конкурента — корпорації «Тедіор». Ану їде до Прометеї та зустрічає там свого вітряного братика Октавіо, у якого язик як помело: він більше говорить, ніж робить. Октавіо перебивається заробітком у забігайлівці Френ — продавчині заморожених йогуртів. Звідси й стартують пригодницькі забіги.
New Tales from the Borderlands хочеться пройти знову і знову. Тут персонажі, близькі за духом, історія чіпляє, гра має шикарний вигляд. Заковика саме у виразному епосі, з моментами напруги, драми, гумору і щирих почуттів. Відповідно до фірмового стилю гри, вибір гравця впливає на розвиток сюжету, приводячи до різних результатів.
Шанувальникам серії Borderlands гра запропонувала новий погляд на знайоме оточення і персонажів. Водночас вона доступна і для новачків, бувши самостійною історією в рамках великого всесвіту Borderlands.
Mass Effect Legendary Edition
Це історія зі збірки трилогії «Mass Effect», яка об'єднує одну з найзнаменитіших рольових саг в історії ігор. Вона являє собою велику галактичну розповідь, що зачіпає теми лідерства, самопожертви, моралі та можливих наслідків безконтрольного технологічного прогресу. Тут це відображено на прикладі загрози Женців. Усі персонажі, включно з членами партії, супротивниками та другорядними NPC, наділені своїми мотивами й моральними суперечностями.
Рішення, ухвалені гравцем в одній грі, відбиваються на всій трилогії та впливають на долі персонажів, політичну динаміку і навіть на виживання цілих видів. Романтичні та платонічні стосунки тісно переплетені в сюжеті. Вони динамічні й знову-таки залежать від примхи геймера або взаємодій гравців.
Всесвіт «Mass Effect» багатий історією, культурами й політикою. Записи в кодексі, внутрішньоігрові обговорення і побічні місії містять безліч подробиць про різні види, історичні події та технології галактики.
Переваги гри описані в таблиці:
Забирущий геймплей
|
Серія поєднує в собі тактичний шутер від третьої особи та командну роботу в групі. Протягом усієї трилогії геймплей удосконалювався, особливо між першою та другою іграми, що дало змогу зробити бойові дії плавнішими та захопливішими |
Розвиток персонажа | Гравці можуть налаштовувати навички, здібності та навіть риси характеру командера Шепарда, створюючи персонажа відповідно до свого стилю гри |
Різноманітне оточення | Геймери можуть відвідувати безліч планет, космічних станцій та інших місць, включно з освітленими неоном вулицями Цитаделі та пустельними ландшафтами незвіданих планет |
Моральні дилеми |
Система Paragon/Renegade дає змогу обирати, керуючись моральними ідеалами або прагматичними (іноді безжальними) рішеннями. Це впливає не тільки на результат гри, а й на те, як персонажі сприймають Шепарда і взаємодіють із ним |
Mass Effect Legendary Edition дарує гравцеві персонажів, що запам'ятовуються, тому міцно закріпила за собою звання однієї з найвпливовіших рольових серій в ігровій індустрії. Легендарне видання вражає не тільки новачків, а й бувалих ветеранів, які чули про епічну історію Шепарда і боротьбу з Женцями.
Як бачите, ігри з сильним нормативом уже не зводяться до простих сюжетів або побіжних передісторій. Вони захоплюють, залучаючи геймерів у складні світи та викликаючи глибокі емоційні переживання, пов'язані з героями та їхньою подорожжю. Такі ігри, подібно до захопливих романів або фільмів, кидають виклик сприйняттю і залишаються в пам'яті надовго.
У міру розвитку технологій, стає очевидним, що межа між традиційним викладом та інтерактивними іграми все більше розмивається. У цю золоту еру геймери стають не просто учасниками сюжету, а його співавторами, що створюють унікальні історії, які викликають глибокий особистісний резонанс. Такою є сила добре розказаної ігрової історії, яка нагадує нам, що в основі кожного епічного квесту, кожного бою і кожного рішення лежить казка, яка чекає свого часу.
Нехай ця добірка з ТОПом сюжетних ігор принесе вам море приємних переживань!
Пізнавальна стаття: Найкращі симулятори на ПК — 10 яскравих претендентів на затишне містечко у твоєму серці