Відповідь проста: організовуйте робоче місце так, щоб не заважати своїм домівникам, а вони вам. Дотримуючись порад з цієї статті, дізнаєтеся, що для цього знадобиться.
Критерії організації робочого простору вдома
Для роботи вдома потрібний окремий простір. На жаль, не кожен може обладнати у квартирі окремий кабінет. Але можна виділити частину кімнати та зробити її придатною для виконання робочих завдань.
Це місце має бути зручним, з усім необхідним та органічно вписуватися в інтер'єр приміщення. Оформляючи робочу зону, приділяють увагу 5 критеріям, про які розповідається нижче по тексту.
Цікава стаття: Найкращий менеджер паролів: топ 10 програм для ПК та смартфонів
Розташування та зонування
Якщо є можливість виділити під місце для роботи окрему кімнату — чудово. Залишиться лише розмістити меблі, техніку та інші необхідні речі на власний розсуд. Коли такої можливості немає, можна обійтися частиною кімнати. Продумайте, що входитиме до робочої зони. Якщо працюєте з паперами, знадобиться стіл і місце для зберігання канцелярського приладдя.
Огляньте приміщення та подумайте, чи зможе в ньому розміститися робоча зона. Якщо так, то справа за малим: підібрати дизайн та все зручно обладнати. Якщо простору недостатньо, зробіть перестановку.
Щоб візуально відгородити робочу зону в кімнаті, а також організувати додаткову звукоізоляцію, використовуйте перегородку або стелаж. За допомогою такого нехитрого прийому створюється враження, що ви працюєте в окремому приміщенні.
Освітлення
Нестача світла може стати причиною проблем із зором, швидкої стомлюваності очей під час роботи та зниження якості її результатів. Перед тим як облаштувати робоче місце вдома, подумайте, що буде джерелом освітлення.
Якщо є можливість розмістити стіл так, щоб світло падало з вікна, — чудово. В іншому випадку, а також для роботи у вечірній час, потрібно придбати настільну лампу або світильник.
Виробники пропонують безліч варіантів освітлювальних приладів, які кріпляться на книжкову полицю, стіну, стіл. Деякі з них повертається під різним кутом, зручно спрямовуючи потік світла.
На тему: Як вибрати настільну лампу: 5 підказок від користувачів
Меблі
У домашньому, як і в робочому офісі, стіл — головний елемент меблів. Навколо нього і будуватиметься ергономіка робочого місця. Вибирати потрібно такий, щоб на ньому зручно розташувалися всі необхідні предмети, папки та девайси: смартфон, планшет, ноутбук. Для них існують спеціальні підставки, що полегшують використання.
Якщо місця в кімнаті небагато, зручним варіантом стане розкладний або відкидний стіл. Під час виконання робочих завдань його розкладають, а після завершення збирають, звільняючи місце.
Стілець краще вибрати з регулюванням висоти. Так можна встановити необхідне положення для зручної роботи.
Коли сидите, ноги не повинні впиратися в ящики для зберігання або стіл, а комфортно розташовуватися на підлозі (кут в колінах 90 градусів) або зручній підставці.
Остання — для додаткового комфорту — може бути з масажним ефектом. Масаж здійснюється завдяки рельєфній поверхні або вібрації (під час роботи гаджета від батарейок або електромережі).
Корисно знати: Як вибрати захисні окуляри для комп'ютера: 4 основні критерії
Порядок
Не варто захаращувати робочий простір. Заздалегідь продумайте, якими предметами користуєтеся під час роботи, та розташуйте їх на відстані не далі витягнутої руки.
Для зберігання приладдя, яке не використовуєте постійно, можна організувати зручну систему. Існує три способи зберігати робочі речі:
- над столом,
- під столом,
- і на ньому.
Використовуйте їх усі. Над столом будуть корисні полички для книг та оргтехніки. Під ним стануть у пригоді висувні ящики або тумби для документів. На стільниці встановіть органайзери, холдери, коробки з роздільниками.
Корисний декор
Робота буде ефективнішою, якщо вчасно перериватися на відпочинок. Як корисний декор часто використовують тренажери для очей, які допомагають зняти напругу при тривалій роботі за комп'ютером.
Ті, хто вже працює вдома, оцінили такий корисний декор:
- Настінний органайзер. Зручно зберігати різні дрібні предмети.
- Невеликий кашпо з зеленими рослинами. Зелений колір допомагає зменшити втому очей, покращити концентрацію. Достатньо кілька хвилин помилуватися насиченим кольором рослини, щоб відчути приплив бадьорості.
- Веселі наліпки. Багатьом людям більше подобається робити нотатки на веселих стікерах-авокадо, ніж на нудних білих квадратиках.
- Різні настільні органайзери. Вони компактні, вміщують багато предметів та красиво виглядають у діловому інтер'єрі.
Якщо для роботи достатньо ноутбука, розкладного столика та чашки кави, купіть гарну підставку, щоб тішила око.
Читайте також: Що робити, якщо не включається планшет – 2 можливі проблеми та 3 способи їх вирішення
Як обладнати робоче місце у різних частинах будинку
Пропонуємо корисні рекомендації щодо облаштування домашнього офісу у різних приміщеннях квартири.
Вітальня
У вітальні часто людно і шумно, тому створіть собі робочий куточок за допомогою ширми, підлогових стелажів або етажерки. Якщо приміщення просторе, можна встановити великий стіл та полиці, шафи для зберігання документів та інших речей. Гарне освітлення забезпечить настільна лампа.
Спальня
Спальня — більш затишне місце, де не відвертають від розмови домівники, звуки телевізора чи музики.
Для зручності можна відгородити спальне місце від робочої зони. Повісьте над ліжком балдахін або зробіть зонування за допомогою фіранок.
Лоджія
Якщо у квартирі є балкон або лоджія, вони цілком можуть стати вашим кабінетом. Заберіть звідти всі непотрібні речі, розмістіть стіл, стілець, інші необхідні предмети та техніку.
Щоб працювати було комфортно влітку та в холодну пору року, заскліть та утепліть лоджію, увімкніть опалювальний прилад. Працювати на лоджії не лише зручно, а й корисно. У вас буде постійний доступ до свіжого повітря та багато денного світла.
Кухня
До облаштування робочого простору на кухні слід підійти з особливою ретельністю. Сусідство з мийкою або плитою може стати причиною ламання робочої техніки. Якщо на неї регулярно потраплятимуть краплі води, пара або жир, вона просто вийде з ладу.
Варто відгородити робоче місце ширмою чи стелажем. Деякі користувачі знаходять зручним подвійний стіл, половина якого відводиться для їжі, а друга — для роботи за комп'ютером.
Комора
Працювати в коморі зручніше, ніж на балконі, адже в ній тепло та не доведеться використовувати прилади опалення. До того ж є двері й не потрібно додатково відгороджувати робочий простір.
Приміщення маленьке, але якщо підійти до облаштування творчо, можна розмістити все необхідне. Достатньо поставити стіл та стілець, а для інших предметів повісити відповідні полички. Настільна лампа забезпечить достатнє освітлення.
Щоб оцінити, наскільки зручно буде працювати, пропонуємо поглянути на ключові плюси та мінуси розташування кабінету у різних частинах будинку.
Розташування
|
Чим добре | Чим погано |
Кухня | Присутнє денне освітлення | Небезпечне сусідство з парою, бризками жиру |
Лоджія | Свіже повітря, денне світло, окреме приміщення | Необхідність утеплення в холодну пору року |
Вітальня | Можливість виділити під робочу зону багато місця | Часто людно і шумно |
Комора | Окреме приміщення | Мало вільного простору, немає денного світла |
Спальня | Тиша, доступ до денного світла | Не дуже багато вільного місця, якщо маленька спальня |
Тепер знаєте, як організувати робоче місце вдома, щоб ви з членами сім'ї не заважали один одному. За дотримання нехитрих рекомендацій робота в домашньому кабінеті буде комфортною та продуктивною.
Буде корисно: ТОП-10 найкращих Wi-Fi роутерів 2022