Іноді оператор нав'язує такі умови, що від них тільки бігти світ за очі. Але раніше для цього потрібно було міняти номер. Тепер же заповітні цифри залишаються недоторканними. Розбираємо на прикладі ТОП 5 операторів, як змінити його, зберігши номер в Україні.
Що таке MNP (Mobile Number Portability)?
MNP — можливість залишити номер, замінивши постачальника зв'язку, що обслуговує його. Якщо користувача не влаштовує вибір — потрібно заповнити стандартну форму на сайті оператора або в його фірмовому магазині, щоб звільнитися від кайданів минулого тарифу. Код оператора (068, 093, 050 ...) і сам номер залишається тим же, але ось обслуговує його вже інша компанія.
Така послуга дозволила побороти «монополію» операторів. Адже якщо раніше людина хотіла піти до іншого, доводилося міняти номер. І, отже, доводилося змінювати фінансовий номер в банку, вводити нову інформацію на сайтах, підписках та змінювати дані дисконтних карт. Одні муки!
Тепер же про це можна забути. А все завдяки послузі MNP, що існує в 90 країнах світу. Правда, міняти компанію доведеться в тій же країні, звідки сімка.
Завжди з музикою: Кращі музичні плеєри для Android: топ-10
Як скористатися послугою зміни оператора без втрати номера
Маніпуляції стандартні у всіх операторів, змінюються лише назви сайтів та фірмових точок компаній. Потрібно дотримуватися чотирьох моментів:
- Зареєструвати номер у поточного представника зв'язку.
- Заповнити заявку через додаток на смартфоні, сайті на ноуті або в точці продажу майбутнього оператора.
- Почекати, поки обрана компанія створить sim-карту. Для цього потрібно кілька днів (допускається законом до 30 робочих).
- Забрати готову сімку. Слід враховувати, що перші 3 години після активації можливі збої у зв'язку. Сімка видається в форматі micro-sim яку можна самостійно зробити nano. Але якщо такої немає — завжди можна скористатися послугами обрізки.
Не варто поспішати викидати стару сімку. Іноді оператор може відхилити заявку. Основні причини зібрані в таблиці:
Причина
|
Що робити |
---|---|
Номер не зареєстрований | Написати в чат оператору або зателефонувати йому і розібратися з тяганиною по реєстрації |
Невірні дані в заяві на перенесення | Доведеться йти ще раз в точку продажів, і перевірити ще раз кожен пункт. Краще прихопити з собою оригінал документа, що використовувався для реєстрації, — щоб точно не сплутати нічого |
Номер вже зареєстрований на іншу людину | Хтось випередив і оформив цей номер «на себе». Доведеться розбиратися з цією людиною (якщо він чи вона є знайомими) або брати інший номер |
Номер заблокований або до нього втрачений доступ | Оператор не надає послуги цьому номеру. Слід зателефонувати або написати йому, дізнатися причину і як з нею розібратися. Часто буває достатньо поповнити мобілку |
Заяву вже подано | Потрібно почекати смс-підтвердження про перенесення номера |
Нещодавно відбулося перенесення | Щоб зменшити ймовірність шахрайства, оператори ввели обмеження на 30 днів з моменту активації в новій мережі |
Для реєстрації офлайн потрібен паспорт, ID карта, водійське посвідчення чи картка мігранта на вибір. Морякам далекого плавання з інших країн підійде навіть посвідчення моряка.
Тим, хто звик розв'язувати питання онлайн, досить скористатися цифровим підписом (ЕЦП). Тоді реєстрація номеру проходить через е-підпис — не потрібно вказувати додаткових даних. Електронний підпис за замовчуванням є у всіх клієнтів ПриватБанку. Також його можна отримати через сервіс «Дія», податкову або через центри сертифікації ключів (АЦСК).
Не варто турбуватися, що близькі будуть витрачати «хвилини», спілкуючись з вами по мобілці, не знаючи цього. Як тільки користувач змінить оператора без втрати номера, при здійсненні дзвінка обраний вами оператор зв'язку буде сповіщати всіх тих, хто дзвонить, повідомленнями в стилі «Номер перенесений до певного оператора». Але якщо хочеться перевірити це ще раз, можна скористатися USSD-комбінацією *181* номер, що цікавить#. Виглядати це буде наступним чином *181*380ХХ0001122# або ж через сайт/додаток оператора.
Сповіщати свій банк та інші установи, де логіном виступає телефон не потрібно. Також це не вплине на надання інших послуг — номер залишається все тим же.
При поповненні рахунку через автомат потрібно вибирати нового оператора послуг. Поповнення через онлайн-банкінг відбувається як завжди — вводиться номер, сума і гроші «полетіли».
Буде коннект: Як підключити телефон до телевізора: ТОП 10 способів
Lifecell
Перехід відбувається стандартно: реєстрація, заявка, отримання фізичної картки та перенесення. Лише після цього користувач вибирає тарифний план.
Якщо не хочеться йти в магазин оператора Лайф для заповнення паперової заяви, потрібно зайти на сайт mnp.lifecell.ua
Kyivstar
Весь процес відбувається аналогічно. Для розв'язання питання онлайн досить зайти на сайт mnp.kyivstar.ua. Далі потрібно вписати свій номер і почнеться перехід.
Vodafone
Поміняти оператора, не змінюючи номер на Водафон вкрай просто, процедура аналогічна методам вище. Стати новим абонентом можна на сайті оператора в розділі «Перейти в Vodafone». Він не буде перекидати на окремий сайт для «переходу», все проходить за однією вебадресою.
ТриМоб
Великий дочірній оператор «Укртелекому» підкуповує бюджетними тарифами. Зручніше всього перейти на нього через сайт або за номером телефону 0 800 50 1188.
Фізична точка, де можуть провести реєстрацію номеру, одна — в Києві на вулиці Маккейна. Жителям інших міст залишається тільки онлайн-перехід та очікування картки поштою.
Інтертелеком
Щоб стати його абонентом потрібно навідатися в найближчий офіс Інтеркому або зайти на офіційний сайт intertelecom.ua в розділ «Послуги» та вибрати «Перенесення номера». Далі процес залишається таким же, як і в інших компаній.
Повна безпека: Як перевірити телефон на прослушку: 7 ознак, що телефон прослуховують, і 3 програми захисту
Як поміняти оператора та зберегти номер контрактним абонентам?
У контрактників все проходить ще простіше. Вони вже зареєстровані в системі, а значить людині достатньо подати заяву та «справа в капелюсі». Потрібно тільки пам'ятати, що баланс та оплачені місяці залишаються у старій компанії.
Щоб повернути втрачене, потрібно зробити наступне:
- Зателефонувати або написати в чат-бот своєму колишньому оператору, пояснивши свою ситуацію.
- Служба підтримки видасть форму заяви на повернення коштів. Заповнити цю форму і вписати свої реквізити — номер і банківську карту.
- Надіслати цю інформацію колишньому оператору.
- Почекати кілька діб (до тижня, іноді до 30 робочих днів) поки гроші прийдуть на потрібний рахунок.
Так що на питання, чи можна поміняти оператора, не змінюючи номер, відповідаємо — так! Як саме це робиться — тепер в курсі!
Справа секунди: Як платити смартфоном: 3 системи оплати