Навіть діти розуміють, що фари відіграють найважливішу роль у безпеці та комфорті керування автомобілем. Вони як очі, збільшують і знижують освітленість дороги, допомагають іншим учасникам руху бачити машину в будь-який час доби. Поворотники та аварійні вогні, вбудовані в систему, використовуються для передачі намірів шофера.
Погано — коли потіє фара, з цим не можна миритися, інакше неминуче окислення контактів. Через це автолампа може перегоріти раніше терміну, а блок розпалювання — вийти з ладу. Якщо все пустити на самоплив, неминучі іржа на відбивачах і коротке замикання.
Чому потіють фари на автомобілі: можливі причини
Коли тепле повітря всередині протитуманок зустрічається з холодом іззовні, утворюється конденсат. Це часта проблема в міжсезоння і взимку. Або коли порушена герметичність корпусу, зносилися ущільнювачі.
Як бачите, запітніла фара з очевидних причин. Але також трапляються не стандартні ситуації.
- Попадання води під час миття або дощу
Нещільне прилягання кришок ламп, тріщини або ослаблені з'єднання розгерметизують освітлювальні прилади після мийки під високим тиском. - Неправильна вентиляція
Оптика оснащена вентиляційними каналами, які пропускають повітря. Якщо вони засмічені, конденсат не встигає випаровуватися і накопичується всередині. - Заміна лампи із забрудненими руками
Під час встановлення нової — жир і волога з рук потрапляють на поверхню ліхтаря. Створюється додаткова зона перегріву, яка провокує запотівання зсередини. - Брак або конструктивні особливості, допущені виробником
Деякі моделі машин оснащені освітлювачами з особливостями конструкції, які схильні до запотівання навіть за нормальних умов експлуатації.
Якщо розібратися з проблемою, кожну з цих причин можна усунути. Розберемося докладніше, як прибрати вологу з фари та запобігти появі конденсату в майбутньому.
Читайте: Як правильно заряджати акумулятор автомобіля — 8 послідовних кроків
Запотівають фари зсередини: що робити, щоб розв'язати питання, не розбираючи їх
Можна скористатися перевіреними методами, які виручали та виручають вже не одного бідолаху. Їх радять досвідчені водії на форумах і під час розмов між собою.
- Вмикають головні лампи на 20-30 хвилин
Тепло від ламп випаровує конденсат у фарі. Найкраще працює з галогенними лампами, вони нагріваються сильніше, ніж світлодіодні. - Використовують будівельний або фен для укладання волосся
Направляють потік теплого струменя на корпус лампи. Стежать, щоб не допустити перегріву пластику. - Залишають машину на сонці
Тепло випарує крапельки природним чином через вентиляційні отвори. - Користуються силікагелем
Пакетики з коробок із взуттям клеять до задньої частини оптики або кладуть всередину через кришку лампи, якщо є доступ. Вони вбирають вологу. - Перевіряють засмічення вентиляційних клапанів
Прочищають їх зубочисткою або тонким дротом, щоб повітря вільно циркулювало. На худий кінець, слід продути фару, аби вивільнити від бруду дренажні клапани.
Ці способи допомагають швидко видалити мокротиння, але якщо запотівання повторюється, варто перевірити герметичність і усунути проблему, щоб не допустити серйозних наслідків.
Гідна добірка: Рейтинг автомобільних акумуляторів — 10 найкращих моделей і рекомендації
Як визначити причину запотівання фар автомобіля
Серед очевидного — зрозуміло: перевіряють скло і корпус, щоб не було тріщин і сколів; оглядають гумові прокладки та пластик, деформовані замінюють; прочищають отвори для вентиляції. За бажання проводять тест із водою. Поливають освітлювач зі шланга або відра, а потім дивляться, чи не потрапила волога всередину. Таким чином можна виявити негерметичні місця.
Неочевидні способи діагностики полягають в експерименті з теплою лампою. Вмикають ближнє світло на 10-15 хвилин і спостерігають, у якому саме місці конденсується мряка. Якщо запотіває весь плафон, проблема у вентиляції. Якщо скупчення в певному місці, можливий локальний витік.
Якщо є доступ до димогенератора (використовуються в СТО для перевірки герметичності), подають дим у корпус автомобільного ліхтаря через вентиляційний отвір або кришку лампи. Дим вийде через мікротріщини й покаже місця витоку.
Також перевіряють за допомогою паперової серветки. Відкривають задню кришку освітлювального приладу і прикладають паперову серветку до внутрішніх стінок корпусу. Якщо після кількох годин на ній з'являться вологі плями, значить усередині надмірна вологість, що вказує на погану вентиляцію.
Використання ультрафіолетового ліхтаря і люмінесцентного маркера теж визначає, чому потіють фари на автомобілі. Наносять трохи люмінесцентного маркера або крейди навколо з'єднань і ущільнювачів. Після кількох днів просвічують оптику УФ-ліхтарем. Якщо маркер «розмило», значить, там проходить волога.
Якщо є манометр від шинного насоса, його підключають до вентиляційного отвору. Коли зміна тиску всередині фари відбувається занадто швидко під час перепадів температури, вона втрачає герметичність.
Або можна зняти лампу на макрокамеру смартфона чи через збільшувальне скло і придивитися уважніше. Часто тріщинки непомітні неозброєним оком, але помітні при сильному збільшенні.
Якщо вдалося виявити причину запотівання, герметизують дефекти силіконовим або поліуретановим герметиком. При радикальному підході замінюють ущільнювачі кришок ламп або саму фару, якщо пошкодження серйозні.
Як перевірити герметичність фари автомобіля
Найпростіше, що можна зробити, — уважно оглянути ліхтарі, ущільнювальні гумки та кришки. Пересохле — змастити, потріскане — замінити, погано прилегле — зміцнити. Можна «погратися» з водою або димом, як описувалося у вищезгаданому розділі цієї статті.
Альтернативний спосіб — зробити так, як перевіряють шини на прокол. Намазують стики, ущільнювачі та скло мильною піною. Закривають усі отвори фари, крім одного. Подають повітря всередину за допомогою компресора або насоса (не більше 0,2 бара, щоб не пошкодити освітлювач). Якщо з'являються бульбашки, в цьому місці витік повітря.
Пізнавальна стаття: Як усунути миготіння світлодіодних ламп автомобіля — 4 поради для водіїв
Розв'язування проблеми запотівання фар: покрокове керівництво в узагальнювальній таблиці
Крок |
Пояснення |
Визначають причину запотівання |
|
Видаляють вологу з фари |
|
Усувають проблему герметичності |
|
Чистять вентиляційні отвори |
Дротиком або зубочисткою видаляють бруд, що забиває вентиляційні канали |
Аналізуємо: Що краще — ксенон чи LED: переваги та недоліки цих 2 автомобільних ламп
Потіє фара — як усунути проблему без необхідності ремонту
Часто запотіває фара зсередини через різницю температур і недостатню циркуляцію повітря. Якщо поліпшити вентиляцію, волога випарується швидше. Для цього відкривають кришку лампи коли машина на стоянці. Це дасть додатковий приплив повітря і допоможе швидше вивести краплі. Деякі водії просвердлюють крихітні отвори (1-2 мм) у нижній частині протитуманок, щоб поліпшити випаровування.
Вологопоглинальні матеріали мінімізують конденсацію. Допомагає силікагель, наповнювач для котячого туалету (на основі силікагелю) — його загортають у тканинний мішечок і розміщують усередині оптики. Рис — крайній варіант. Він теж вбирає воду, але не так ефективно, як силікагель.
Щоб запобігти осіданню мряки на склі, внутрішню частину освітлювача обробляють антидощем (Rain-X, Aquapel) — він утворює гідрофобний шар — або засобами для обробки окулярів від запотівання. Автомобільний віск або поліроль для скла також створює захисну плівку.
Галогенні лампи гріються сильніше, ніж LED-аналоги. Якщо проблема через різке нагрівання, варто спробувати встановити світлодіодні лампи. Бажано прогрівати ліхтарі перед поїздкою, увімкнувши ближнє світло на кілька хвилин перед початком руху, щоб знизити температурний контраст. Якщо використовувати термостійкі плівки на скло, вони знизять різкі перепади температури й мінімізують утворення конденсату.
Розібралися, що робити коли потіє фара. Все зводиться до перевірки ущільнювачів, очищення вентиляції та необхідності вологоізоляційних матеріалів. Якщо проблема зберігається, без ремонту або заміни не обійтися.
Варто знати: Як вибрати компресор для авто: 6 головних параметрів