Давайте трохи розглянемо, які є види велосипедів: міські, гірські, шосейні, трекові тощо.
Міські, розраховані на повсякденне життя і пересування по покриттю або по накатаних дорогах.
Гірські, призначені для пересування по пересіченій місцевості.
Шосейні, на них пересуватися асфальтовим покриттям.
Трекові, на таких велосипедах пересуваються тільки треком, оскільки на них немає і гальм.
Отже, ми розібрали деякі види велосипедів, і з цього робимо висновок, з якою метою він нам потрібний. Якщо ми хочемо просто покататися, то нам підійде і міський, якщо ми їздитимемо по пересіченій місцевості, тоді вибір очевидний тільки гірський, на сьогодні, це найпоширеніший вид велосипеда.
Так ми підійшли до наступного пункту вибору – рама. Рами бувають жіночі та чоловічі (відкриті та закриті). Далі матеріал рами алюмінієвий або сталевий.
Алюмінієва легша, сталева – важча. Тут трохи розглянемо чому закриті та відкриті. Вважається, що дівчатам простіше перевести ногу, аніж перекидати через раму. Конструкція рами трохи змінена поперечне ребро жорсткості зміщене більше до нижньої частини рами для зручності. Закрита – ребро жорсткості знаходиться високо, і відповідно ногу треба перекидати через раму, це може й не подобатися.
Останнім часом для полегшення рами використовують алюмінієві сплави, які значно полегшують саму раму і водночас досить надійні і міцні, і вага велосипеда значно легша, ніж сталева рама. Рами зі сталі дуже міцні, але водночас достатньо важче ніж алюмінієві.
Розмір рами: відповідно від зростання підбираємо і раму так, щоб було зручно їздити 18”, 19”, 20”. Ви запитаєте: яка різниця, а різниця то є, людині зростом 170 см, думаю буде не зовсім комфортно їздити на рамі призначеній для зросту 190 см, і припускаю навпаки, при зрості в 190 або 200 см сісти на 18” раму, буде безглуздо виглядати та незручно зовсім.
Наступний пункт це підвіска. Є тільки з переднім амортизатором і з переднім і заднім, для більш комфортної їзди. Не забуваймо, що є велосипеди і без амортизаторів. Тільки передні це амортизаційна вилка. Передні та задні – це і вилка, і задній амортизатор. Відповідно і рама складається з двох частин для кращої амортизації. До того ж задній амортизатор це пружина, яку можна, у випадку, не достатньої жорсткості підтягнути або послабити, для більш комфортної їзди.
Далі дивимося на кількість швидкостей, їх буває 18 – 30. Найпоширеніше це 18, 21, 24 цього цілком достатньо для комфортного пересування як по асфальтовому покриттю, так і по лісу. Ми вільно зможемо перейти на потрібну швидкість і рухатися асфальтом, або ж перейти на більш знижену і їхати, долаючи перешкоди та нерівності дороги, як у лісі.
Гальма, їх буває кілька видів, більш поширені дискові та V-Brake, і ті й інші надійні та не підведуть у потрібну хвилину. Дискові кріпляться на колесі та рамі, а V-Brake тільки на рамі та затискають обід колеса в момент гальмування.
Ось і ми підійшли до останнього пункту, це діаметр коліс 26”, 28”, 29” дюймів. Діаметр коліс теж відіграє важливу роль при виборі велосипеда, оскільки на раму з 20 розміром 26” можна поставити, але вони не призначені для цієї рами. Від розміру рами залежить розмір коліс.
Шини є різних видів. Одні призначені для їзди по пересіченій місцевості, інші лише для покриття. Якщо ви заїдете в пісок на дорожніх шинах, то природно ви забуксуєте або просто сядете. І звичайно ж шини для перетнутої місцевості будуть шумними на асфальті, але вибір за вами, і вам вирішувати де і як їздити.
Всім бажаю вдалого вибору та насолоджуйтесь їздою на такому незамінному транспорті, як велосипед. Рухайтеся, не валяйтеся на дивані, рух це життя. Навіть рекомендую у когось артрити або проблеми із серцево-судинною системою, тренуйте серце і воно скаже вам спасибі та продовжить життя.
З повагою ваш консультант. Відповім на всі ваші запитання. Всім удачі і до нових питань.
Сергій Павлишин
Експерт MOYO
Тренер категорії "Майстер тренер"