Дуже часто після морозної зимової ночі автомобілі зі старими акумуляторними батареями просто відмовляються заводитися. Річ у тім, що ємність промерзлого акумулятора значно падає, а сили струму не вистачає, щоб стартер зміг як слід розкрутити колінвал у густому моторному маслі. І якщо спочатку стартер ще хоч якось обертається, то після тривалих спроб запуску акумулятор розряджається остаточно і шансів запустити двигун без сторонньої допомоги просто не залишається. У зв'язку з цим, якщо стартер "подає ознаки життя", не варто мучити його довше десяти секунд. Краще спробувати розігріти акумуляторну батарею, увімкнувши на якийсь час дальнє світло. Якщо ці дії не принесуть бажаного ефекту, без додаткової підзарядки не обійтися.
Оптимальним є пуск двигуна від зовнішнього джерела живлення, іменований у народі "прикурюванням". Якщо під рукою немає спеціального пуско-зарядного пристрою, цілком підійде повністю заряджений акумулятор іншого автомобіля. Процедура такого запуску досить проста, але водночас вимагає дотримання певних правил, оскільки неправильне виконання дій може призвести до виходу з ладу електроніки автомобіля або навіть до пожежі.
Для успішного пуску двигуна від акумулятора іншого автомобіля потрібно враховувати такі правила:
- Від'єднувати дроти слід спочатку від негативного полюса акумулятора ("масовий дріт"), а потім від позитивного. Підключення має відбуватися у зворотній послідовності - спочатку позитивний (плюсовий) полюс, потім негативний (мінусовий). Недотримання цього правила призведе до іскроутворення, що може стати причиною загоряння. З цієї ж причини слід стежити за тим, щоб випадково не підключити позитивний полюс одного акумулятора до негативного полюса іншого.
- Негативний полюс зарядженого акумулятора потрібно з'єднувати не з полюсом розрядженої батареї, а з масивною кузовною частиною автомобіля, двигун якого потребує запуску. Дуже часто автомобілісти з'єднують негативні полюси акумуляторів безпосередньо, не розуміючи, що струм при цьому йде шляхом найменшого опору і не живить бортову мережу автомобіля. Само собою, ніякого результату від такого підключення не буде.
- Автомобілі із зарядженим і розрядженим акумуляторами в жодному разі не повинні контактувати один з одним.
- Необхідно пам'ятати про заходи безпеки. Обидва автомобілі мають бути поставлені на "ручник", а пускові дроти мають бути прокладені так, щоб не зачіпати компоненти, що обертаються (наприклад, вентилятор радіатора).
- Якщо в акумуляторі замерз електроліт, слід утриматися від пуску двигуна - під час подачі живлення із зовнішнього джерела батарея може тріснути або навіть вибухнути. Краще зняти замерзлий акумулятор з автомобіля і перенести в тепле приміщення, щоб дати йому відтанути.
- Перш за все, слід запустити двигун автомобіля-донора і дати йому попрацювати кілька хвилин на холостому ходу, і лише після цього починати спроби пуску двигуна на машині з розрядженим акумулятором. Під час пуску не потрібно глушити мотор машини, від батареї якої здійснюється запуск.
- Після успішного запуску двигуна не слід одразу ж починати рух. Необхідно деякий час роботи двигуна на холостому ходу, щоб акумулятор достатньо підзарядився.